Vårt märkliga samhälle

Vårt märkliga samhälle

Jag är blind och har rörelsehinder som gör att jag är beroende av rullstol vid alla förflyttningar och visst får jag rullstol både för inomhusbruk och en permobil för utomhusvistelse samt bostadsanpassning med ett garage för min permobil och annan bostadsanpassning men vad gör det när myndighetsverige inte sedan vill ge den hjälp jag måste ha vid alla förflyttningar eftersom jag inte ser vart jag tar vägen och kan inte heller framföra en rullstol då jag saknar den kraft man måste ha för att förflytta sig med rullstol

Jag får alltså en massa tekniska hjälpmedel för att kunna vara aktiv nmen vad hjälper det när sedan myndighetsverige inte ger mig den praktiska hjälpen jag måste ha på grund av attt jag inte ser och inte kan förflytta mig

Så jag sitter med dom hjälpmedel jag måste ha men sedan är det stopp i dagens myndighetsverige så visst har vi ettt underbart land



Kommentera

