Vi har alla en dröm

Bilden visar en bro över ett vattendrag

Vi har alla en dröm om det perfekta samhället Här kommer en del av mina drömmar Vilka är dina drömmar om hur samhället ska vara ?

Jag har en dröm om att vi alla människor ska få lika värde

Jag har en dröm om att vi ska få ett samhälle som är tillgängligt för alla

Jag har en dröm om att få ett samhälle där vi tycker att personlig omvårdnad är viktigare än teknik

Jag har en dröm om ett samhälle där vi ser den lilla människans behov

Jag har en dröm om ett samhälle där vi tar mer hänsyn till varandra

Jag har en dröm om ett samhälle där människor med funktionshinder har samma människovärde som övriga nedborrare

Jag har en dröm om ett samhälle utan en massa hinder för människor med funktionshinder

Det här skrev jagredan 2007 och jag kan bara konstatera att ingen av mina drömmar då har slagit i ännu det har tyvärr bara blivit ännu sämre för funktionshindrade sedan dess trots att vi 2009-01-14 fick en komvention om mänskliga rättigheter för funktionshindrade som äntligen skulle förändra samhället för funktionshindrade så att vi skulle få leva ett fullvärdigt liv i full samhällsgemenskap men bar drygt 6 månader efter det att konventionen hade tillkommit så slog högsta förvaltnings domstolen fast att vi inte har samma rätt som alla andra att få leva ett fullvärdigt liv i full samhällsgemenskap och det bara fortsätter att försämras för funktionshindrade

Så jag får fortsätta med mina drömmar



Kommentera

