Ledsagarservice

Bilden visar kommunalhuset i Upplands-Bro

Ledsagare sökes till den 6 juni

Jag behöver en ledsagare till den 6 juni för att kunna utföra mina grundlagskyddade rättigheter enligt 2 kap. Grundläggande fri- och rättigheter

Opinionsfriheter

. demonstrationsfrihet: frihet att anordna och delta i demonstrationer på allmän plats,

kap. Statsskickets grunder

9 § Domstolar samt förvaltningsmyndigheter och andra som fullgör offentliga förvaltningsuppgifter ska i sin verksamhet beakta allas likhet inför lagen samt iaktta saklighet och opartiskhet. Lag (2010:1408).

Men eftersom ni i kommunfullmäktige anser att socialförvaltningen har rätt att bryta vår grundlag så anser jag att ni själva bör ställa upp som ledsagare åt mig den 6 Juni

Fakta

Jag har ett dokumenterat assistansbehov på 17 timmar varje dag för att kunna leva som alla andra utan en funktionsnedsättning

Men socialförvaltningen anser att det räcker med 1 timmes ledsagarhjälp om dagen för att jag skall kunna leva som alla andra den enda timmen räcker inte ens till för dom mest grundläggande behoven som att komma till badrummet för min personliga hygien eller intagand av samtliga mål mat man behöver för att kunna leva

Så vem av er ställer upp som min ledsagare den 6 Juni så att jag kan nyttja mina grundlagsskyddade rättighete



Kommentera

